Informacje ogólne

 

 

Dodatek gazowy

 

Osoby, które ogrzewają mieszkanie lub dom gazem ziemnym, mogą otrzymać zwrot podatku VAT od ceny gazu dostarczonego od 01.01.2023r. do 31.12.2023r. oraz od 01.01.2024r. do 30.06.2024r. 

O wypłatę refundacji podatku VAT może ubiegać się osoba, której głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na gaz, zgłoszony lub wpisany do centralnej ewidencji emisyjności budynków oraz która ma zawartą umowę na dostarczenie gazu z przedsiębiorstwem energetycznym. Świadczenie to zależne jest od dochodu i przysługuje wtedy, gdy średni miesięczny dochód netto nie przekracza:

-  w gospodarstwie domowym jednoosobowym ( osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca) kwoty 2100 zł,

- w gospodarstwie  domowym wieloosobowym (osoba fizyczna składająca wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące) 1500 zł na osobę.

Jeżeli pierwszy wniosek zostanie złożony między styczniem a lipcem danego roku - znaczenie ma dochód z  przedostatniego roku poprzedzającego rok, w którym złożono wniosek, a jeżeli wniosek zostanie złożony od sierpnia do grudnia danego roku - uwzględnieniu podlegać będzie dochód z ostatniego roku poprzedzającego rok, w którym złożono wniosek.

Gdy dochodem członków gospodarstwa domowego są wyłącznie dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym, wówczas nie należy dołączać dokumentów – urząd samodzielnie pozyska te informacje. Jeżeli natomiast członkowie gospodarstwa domowego uzyskują dochody niepodlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym, należy przedstawić dokumenty dotyczące tych dochodów (np. dowód zasądzenia i otrzymania alimentów, informacje o dochodach z gospodarstwa rolnego, stypendium, zasiłku macierzyńskiego).

Osobie, która spełnia warunki do przyznania świadczenia, przysługuje refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od 1 stycznia 2023r. do 31 grudnia 2023r. oraz od 1 stycznia 2024r. do 30 czerwca 2024r. Do wniosku należy załączyć fakturę rozliczeniową za dostarczenie paliw gazowych obejmującą okres dotyczący wniosku oraz dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę. Wysokość refundacji będzie odpowiadała kwocie podatku VAT z opłaconej faktury załączonej do wniosku.

Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe można składać w  Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Rudnej (biuro nr 8). Wzory wniosków  o wypłatę  refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w 2023r. i odrębnie w 2024r. dostępne są do pobrania na naszej stronie lub na stronie BIP Ministerstwa Klimatu i Środowiska https://bip.mos.gov.pl/energetyka/.

Wniosek składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem:
portalu ePUAP –
http://epuap.gov.pl  przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, w terminie:

- do dnia 30 września 2024r. - w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury VAT (można każdorazowo lub jednorazowo załączając wszystkie faktury oraz dowody zapłaty za dostarczony gaz),

- po dniu 30 września 2024r. - tylko wtedy, gdy po tym dniu zostanie dostarczona faktura VAT za 2023r. i za styczeń- czerwiec 2024r. - wówczas wniosek należy złożyć w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury.

UWAGA!
Składając wniosek drogą elektroniczną jako adresata należy wskazać Gminny  Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudnej, a nie Urząd Gminy Rudna.

Szczegółowe informacje można uzyskać od pracowników GOPS w Rudnej pod nr tel. 76-847-90-31, 76-847-90-33 – biuro nr 8.

 

 

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 07 lutego 2023 16:05
Dokument wprowadzony do BIP przez: Marek Łokaj
Ilość wyświetleń: 531
25 stycznia 2024 23:19 (Marek Łokaj) - Zmiana treści zakładki.
07 lutego 2023 16:06 (Marek Łokaj) - Zmiana treści zakładki.
07 lutego 2023 16:05 (Marek Łokaj) - Dodanie nowej zakładki.